Генеральний план Херсона: про наболіле

29 квітня о 15.00 в приміщенні Громадської ради відбулась презентація результатів аналізу та рейтингування міст Хероснської області щодо доступності генеральних планів забудови міст для громадян. Також було оприлюднено «специфічні» відповіді та реакції органів місцевого самоврядування щодо надання доступу громадянам до генеральних планів.

Генеральний план є найважливішим документом у сфері містобудування, який визначає розвиток міста на найближчі 15-20 років. Генплани розробляються проектними інститутами, а затверджуються органами місцевого самоврядування. Генеральний план визначає такі важливі аспекти життя міста як допустимі види забудови територій, забезпечення охорони навколишнього середовища, збереження культурної спадщини, виділення територій для розміщення житла тощо. Відкритий доступ до повної версії генеральних планів допомагає громадянам визначити, наскільки результативно її інтереси представляють органи влади та місцевого самоврядування, майбутнім інвесторам він допоможе краще зрозуміти бізнес-можливості міста, а новим мешканцям – осягнути рівень привабливості території для проживання

Як продемонстрували результати моніторингу, жоден з міських органів місцевого самоврядування Херсонської області так і не вийшов на рівень відкритості та публічності щодо забезпечення доступу громадян до генерального плану. Основними причинами стали – обмеження доступу на основі накладання на документ грифів (ДСК зокрема), відсутність самого плану та креслень на діючих сайтах територіальних громад (утримання яких фінансується місцевими бюджетами), відмова у наданні документу (найпоширеніша відповідь – запрошення відвдати самотужки, або заплатити за фотокопії). Але як показали моніторингові візити – продивитися можна, фотографувати – ні.

Ситуацію з генеральним планом обласного центру прокоментував краєзнавеь і архітектор Сергій Дяченко. Він наголосив на тому, що генеральний план Херсона - прекрасний приклад сучасного українського містобудування, яке все частіше вирішує не проблеми розвитку міста на найближчі десятиліття, а проблеми кількох бізнес-родин, проштовхують свої проекти. Серед таких бізнес-проектів в Херсоні створення нового порту (а то й двох, без перенесення старого, що знаходиться в історичному центрі), створення торгово-складської та готельно-розважальної зони на об'їзній дорозі міжнародного значення, продаж елітних ділянок у прибережній зоні, яка в межу міста не входила, а також більш дрібних проектів, включаючи будівництво торгово-розважальних комплексів на територіях парків і скверів. Навіть будівництво довгоочікуваного моста через залізницю між районами ХБК і Таврійським по вул. Залаегерсег у даному випадку пояснюється не вирішенням транспортних проблем, а забезпеченням максимального завантаження нової величезної торговельної зони, яку склали гіпермаркети «Фабрика» і «Епіцентр». З точки зору містобудування зосередження таких гіпермаркетів та ще й з концентрацією транспортних шляхів призводить не тільки до знищення середнього та дрібного бізнесу в місті та в його центрі, а значить і до його занепаду, а й створює транспортні проблеми там, де їх нібито намагаються вирішити.

Фактично порушуючи норми законодавства новий генеральний план був затверджений без громадських слухань і широких дискусій, без обговорень в середовищі місцевої архітектурної еліти, і без заздалегідь затвердженого історико-архітектурного опорного плану.

Розуміючи завдання справжніх замовників змін генерального плану, стає зрозумілими і мотиви саме такого його твердження: таємно і швидко, не даючи можливості для аналізу. У генплан також навмисно вводяться масштабні, очевидно нездійсненні й непотрібні зміни (наприклад, значне розширення території північніше селища Текстильників або проекти кількох мостів через Дніпро), за якими губляться незліченні дрібні порушення, заради яких і затверджується цей містобудівний документ.

При розширенні меж міста за рахунок плавнів (які ніяк не можуть вважатися міської рекреаційної зеленою зоною, за яку її хочуть видати чиновники через катастрофічну нестачу територій озеленення у місті) повинні враховуватися і інтереси сусідньої міста Цюрупинськ. Тобто генеральний план Херсона, межі якого переходять Дніпро, обов'язково повинен включати план міста Цюрупинська.

Але дивно, що з генеральним планом тепер дійсно можна познайомитися на сайті міськвиконкомуЦе - прогрес, хоча, очевидно вже пізно.

Если вы заметили ошибку, выделите необходимый текст и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить об этом редакции
Автор
(0 оценок)
Изложение
(0 оценок)
Актуальность
(0 оценок)
203 просмотра в ноябре
Я рекомендую
Пока никто не рекомендует

Комментарии

Комментарии предназначены для общения, обсуждения и выяснения интересующих вопросов

Криминал
Співробітники Департаменту контррозвідки та Служби безпеки України затримали виконавця замаху на вбивство херсонського громадського активіста, організованого на замовлення ФСБ РФ. Оперативники СБУ встановили, що для дестабілізації суспільно-політичної обстановки спецслужби країни-агресора планували вчинити на території України низку терористичних актів, спрямованих проти відомих громадських активістів, повідомили в прес-центрі СБУ. Із цією метою вони завер...
Криминал
Про порушення повідомив генеральний прокурор України Юрій Луценко. "Виконуємо обіцянку, дану будівельникам на нараді у віце-Прем‘єра Зубка: кожна заява про вимагання хабаря чиновниками державної архітектурно-будівельної інспекції буде жорстко відпрацьовуватися. Сьогодні ГПУ разом з К СБУ на гарячому затримано керівника ДАБІ Херсонської області, його спільників - головного інспектора і керівника приватного підприємства, які вимагали і отримали 4500 дол за п...
Общество
2018 рік і розпочався з розбудови закладу, вона здійснюється за фінансової підтримки Херсонської обласної ради. Керівництво закладу розробило проект розвитку школи на 2018-2023 роки, який передбачає поступову модернізацію матеріально-технічної бази та поліпшення умов навчально-тренувального процесу спортсменів, повідомили в обласній раді. В першу чергу проведено капітальний ремонт та модернізацію третього та четвертого поверхів гуртожитку ХШВСМ. Сьогодні з...
Общество
Брифінг представників підприємств анонсували в мерії. Зранку 16 листопада проїзд у херсонських маршрутках подорожчав до 8 грн. Маршрутники самовільно підвищили ціни, хоча міська влада встановила тариф - шість гривень, повідомляє ТСН. Автобусів вийшло на вулиці менше, ніж зазвичай. Через страйк маршрутників пасажири штурмують тролейбуси, які не можуть впоратися з такою кількістю охочих.
Общество
16 листопада на мережах водопостачання буде проведено ремонтні роботи. Про це повідомили на сторінці Водоканалу в соцмережі. Роботи виконуються на розі вулиць Комкова та Фонтанної - підготовка до монтажу колодязя; вул. 14 Текстильна, 49;- пров. Сєдова, 7 - за заявою абонента. Вул.Качалова, 40;- смт Комишани, пров. Камишанський, 6-а;- вул. Вишнева, 54;- с. Степанівка, вул. Заводська, 6-б - ремонт мереж. У Водоканалі вибачились за тимчасові незручності, пов’...
Общество
Про це повідомили пасажири у соцмережах. «Маршрут 7. Проїзд 8 грн. Дітям з учнівським 3грн», - написала Елла Стефанова. «Це не жарт, - підтвердила кореспонденту ПІК Елла Стефанова. - Водій сказав, що менш,  ніж за 8 не повезе.  Люди платили по 8, я вийшла». На роботу вона піде пішки, хоч це 1,5 години ходу.  Водночас, зранку, як повідомляють херсонці,  були приклади того, що люди намагалися заплатити на іншому маршруті 4 гривні за проїзд, а водій відмовляв...
Криминал
Видобування корисних копалин здійснювали без дозволу на користування надрами. Пісок видобували за допомогою КАМАЗу та екскаватору на території Голопристанського району за межами с. Калинівка. Громадяни пояснили, що  видобували для власних потреб, повідомили в ОДА. Товарно-транспортна накладна із зазначенням виду вантажу, його маси та пунктів навантаження та вивантаження у громадян, які видобували пісок, на момент перевірки відсутня. Перевірка встановила, щ...
Криминал
Нещасний випадок стався з 52-річним працівником Каховського магістрального каналу. Регулювальника подавання води знайшли утопленим на виробничому об'єкті у робочий час. Це сталося 11 листопада, повідомляє Депо. Обставини загибелі 52-річного працівника мають бути встановлені під час розслідування.
Общество
Міністерство інфраструктури проводить роботу над реалізацією пілотних концесійних проектів. З метою підготовки проектів концесії в Спеціалізованому морському порту Ольвія та в Херсонському морському порту було відібрано консорціум консультантів, до складу якого увійшли представники відомих міжнародних і досвідчених українських компаній, повідомили в Міністерстві інфраструктури України. Реалізація проекту концесії в Херсонському морському порту впродовж 30...