Сергій Козир: Усе можливо, просто потрібно працювати для людей!

Сергій Козир: Усе можливо, просто потрібно працювати для людей!

Сергій Козир був призначений головою Херсонської ОДА, відповідно до указу Президента України, 1 березня 2021 року. А до цього деякий час працював т.в.о голови, а перед цим  півтора роки працював заступником голови Херсонської облдержадміністрації. 

«Ви вже проявили себе під час виконання обов’язків голови Херсонської облдержадміністрації. Херсонщина має величезний потенціал для розвитку, і головним завданням є втілення в життя всіх цих можливостей», – зазначив Президент Володимир Зеленський, вручаючи Сергію Козирю службове посвідчення.

Сергій Козир народився 1984 року в Донецьку. У 2007-му закінчив Донецький національний технічний університет за напрямом «розробка родовищ корисних копалин», у 2009-му – Донецький національний технічний університет за спеціальністю «фінанси». 2014 року здобув ступінь бакалавра з правознавства у Донецькому національному університеті.

Трудову діяльність розпочав у 2005 році на посаді гірничого майстра підземної дільниці вентиляції та техніки безпеки «Шахтоуправління «Трудівське» ДП «Донецька вугільна енергетична компанія». У 2005-2019 роках працював на різних посадах на державних і приватних підприємствах вугільної галузі. З вересня 2019-го – заступник голови Херсонської обласної державної адміністрації. З грудня 2020 року – т. в. о. голови Херсонської ОДА.

Ми поспілкувались з головою Херсонської ОДА Сергієм Козирем про першочергові задачі, пріоритетні напрямки роботи, дізнались яких об’єктів торкнеться цього року програма “Велике будівництво”, коли планується побудувати першу чергу мостопереходу та про те, як готуються до відкриття туристичного сезону.

Сергій Козир: Усе можливо, просто потрібно працювати для людей!, фото-1

Сергію В’ячеславовичу, Ви приїхали працювати на Херсонщину з іншого регіону. Які були перші враження від області? І що, у першу чергу, хотілось змінювати?

-До приїзду на Херсонщину я проживав і у Донецьку, потім у Дніпропетровській області, і у Києві. У мене була можливість порівняти стан інших областей зі станом Херсонської області. Так, дійсно, десь Херсонська область обділена чи недорозвинута, але це моя суб’єктивна думка. Десь вона область була запущена, була і ще мабуть залишається, бо для того, щоб реалізувати ті чи інші проекти потрібен час, зміни швидко не робляться. І десь місто Херсон не відповідає тому як має виглядати обласний центр. Але я не хочу нікого лаяти чи критикувати, не знаю як би я себе вів на їхньому місці. Можливо, були обмежені фінансові ресурси, чи якісь інші обставини заважали. Можливо, люди робили те, що на їх думку здавалось класним. Усі люди відрізняються не лише фізично, а й розумом, свій розум в голови інших не вкладеш. Думаю, усе буде добре, зараз прийшов нормальний мер, і співпраця є і з обласною радою, і з міськрадою. Думаю, разом наведемо лад. Це повинні розуміти і херсонці, і гості міста, і жителі області. Потрібно не руйнувати те, що є, підтримувати, тому що жодне велике будівництво, жодна дорога не витримає, якщо по ній їздять перегружені фури, наприклад. 

Півтора роки на посаді заступника губернатора, і нині Ви вже призначені Наказом Президента головою Херсонської ОДА. Чи змінились Ваші цілі та задачі за цей час?

-Дивіться, до приходу в Херсонську ОДА, я працював на виробництві, взагалі усе життя працював у шахті. Там були інші завдання та інший попит. Потім почалась війна на Донеччині, і так склались обставини, що я приїхав працювати на Херсонщину, дякуючи Юрію Гусєву. Став його заступником. Мені був наданий об’єм роботи, який, я гадаю, був зроблений непогано. Я розумію, що є ще питання – недобудовано ще щось чи недороблено. Зараз, дійсно, з призначенням мене головою ХОДА, спектр роботи збільшився, багато напрямків, тому зараз максимально потрібно впоратись, щоб зрозуміти де, що і як, які були розпочаті програми і як їх правильно реалізовувати. Немає часу гальмувати, потрібно максимально швидко сформувати команду, тим більше зараз наклалась і децентралізація, нові райони і нові голови ОТГ, їм потрібно налагодити методичну допомогу, десь розказати, десь провести, бо чим краще і скоріше вони розпочнуть свою роботу, тим краще буде й області, й усім людям. 

Що є пріоритетом на даний час у Вашій роботі?

-Першочергове – це розвиток області. Ми знаємо, що Херсонщина – аграрно-туристична область. Це ті два кита, які мають тягнути усю область. А третім китом потрібно підвести програму Президента України “Велике будівництво”, яка повинна у тому числі направлятися на розвиток цих двох основних напрямків. Це аграрний сектор і це туристичний сектор. Ми розуміємо, що в аграрний сектор потрібно збільшити зрошення площі посівних земель, обов’язково потрібно робити термінал, для того, щоб ми зробили замкнутий цикл. Щоб тут уже і виробляли, і експортували свою продукцію.

 Ну і туризм. Розуміючи, що зараз десь кордони закриті, а Одеса уже усім, мабуть, піднадоїла, потрібно розвивати Херсон, залучати у нашу область громадян зі сходу країни. Бо я й сам зі сходу. І Херсон для мене був транзитним, через який я їхав або в Одесу, або до Криму. Тому потрібно їх залучати, бо люди хочуть змін, хочуть побачити інше. А дехто, хто постійно відпочивав за межами нашої країни, вони навіть не знають, що є така краса. Чим більше людей ми затягнемо сюди – тим більше й дізнається про наш чудовий край. Тим більше, що у нас і дитячі оздоровчі табори є. Якщо дитина приїхала сюди на відпочинок з батьками, то 100% у подальшому вона приїде вже зі своїми дітьми сюди. Приїде за тими спогадами, порівняннями, відчуттями, які були тоді та тепер. Я впевнений, що у нас з вами ж так само. Якщо ми десь відпочивали з батьками, ми і дорослими хочемо поїхати подивитись що змінилось, щось згадати: тут я впав, тут батько підтримав, тут мама морозиво купила.

ТУРИЗМ

На темі туризму я б хотіла зупинитись більш докладно, бо, дійсно, Херсонщина – туристистичний край. Навіть є такий слоган “Херсонщина – твій шлях до вражень” . Сергію В’ячеславовичу, а що Вас особисто вражає, чи є улюблені місця?

-В одній області зібрано стільки мальовничих місць! Це і Рожеві озера, і наші терми, Сиваш, Бірючий, Асканія-Нова... Дуже багато! Просто не перелічити! За кількістю локаційних об’єктів ми можемо впевнено тримати першість серед інших областей України. Але не так багато людей приїздить і бачать цю красу. Так, херсонці про це знають, так, це наше. Ми це бачимо кожного року. Але нам потрібно зараз направити усі свої зусилля на те, щоб це побачила уся країна. 

Що для цього буде робитись? Я вже бачила інформацію, що буде відкрито додаткові залізничні сполучення, з подовженням до Генічеську. Мене це вразило, бо такого ще не було. Як Вам це вдалось зробити?

-Ну ми ж коли будували КПВВ – то десь зв’язки з Укрзалізницею залишились (посміхається – автор. примітка). Ми збирались з фахівцями Укрзалізниці, відпрацьовували цей механізм і за допомогою Міністерства інфраструктури впливали на це. Бо ми розуміємо, що якщо ми не можемо налагодити логістику, то як людям дістатися до нас, до наших місць відпочинку. Укрзалізниця пішла нам на зустріч і є домовленість, що усі ці маршрути будуть запущені. 

Зараз, я так розумію, триває підготовка до відкриття туристичного сезону. На що можуть розраховувати туристи, я маю на увазі інфраструктурно-транспортні зміни?

-Зараз ми максимально відпрацьовуємо і авіасполучення. Директору аеропорту поставленні завдання залучити людей на Херсонщину – з усієї країни, і з зарубіжних країн, наприклад, з Туреччини. Можливо, зробити більш дешеві перельоти. Розглядаємо можливість і щодо Балтійських країн, і Польщі. І в цьому напрямку працюємо. В першу чергу під це підв’язана і розбудова нашого аеропорту. Бо якщо ми хочемо залучити ту чи іншу компанію, вона приїде і подивиться: а що у нас зроблено? яка інфраструктура? Якщо ми її у полі будемо саджати – то це не пройде. А навантаження льотна смуга може не витримати. У цьому році, якщо все буде добре, ми закінчимо ремонт злітно-посадкової смуги, заміну зробимо світло-сигнальної системи. З мером відпрацювали механізм для того, щоб міськрада також сприяла разом з облрадою розбудові другого поверху аеропорту. Бо якщо буде більше ніж два літаки в годину, то буде тяжко розділити зону прильоту і зону відльоту. Ще обов’язково потрібно зробити огородження аеропорту. Тож аеропорт розвивається, є розуміння і за підтримки Президента України усе буде доведене до кінця. Нам потрібно розбудовувати наш аеропорт, який стане тим локомотивом, тим флагманом, який затягне сюди людей. І не лише у туристичній сфері. Аеропорт ще має й стратегічне значення, ми ж не забуваємо, що поряд є агресор, який відібрав нашу перлину – тимчасово окупований Крим. І ми повинні розуміти, що найближчий транспортний хаб, який дозволить нашим військовим зробити усі необхідні заходи – це наш аеропорт. Його потрібно розвивати, підтримувати і у майбутньому він стане гарним об’єктом інфраструктури “Великого будівництва”.

А розкажіть будь ласка про проекти, спрямовані на оздоровлення дітей?

-Ви знаєте, що Скадовськ – це місце дитячого відпочинку. Наше завдання – це розробити такі заходи, які дозволять заповнити пансіонати та табори максимальною кількістю відпочиваючих. Не лише з нашої області, а й з усієї України. 

Зараз на завершальній стадії перемовини щодо будівництва філії “Артеку” в Херсонській області – в Нововоронцовському районі. Вже передається майновий комплекс, думаю, що у цьому році вже розпочнеться прийом дітей. Це буде такий польовий табір з палатками, і діти вже почнуть їздити. І це буде звучати на усю країну! У подальшому буде реконструкція тих приміщень, які є, і ми дійсно зробимо таку філію “Артека”, але вона буде річкова. У подальшому ми розглядаємо можливість, щоб батьки, чиї діти там відпочивають, щоб вони десь у Новій Каховці сідали на корабель і підпливали до цього табору. Було б дуже круто! Такий річковий табір, якого ніде більше немає.

ВЕЛИКЕ БУДІВНИЦТВО

Програма “Велике будівництво” на Херсонщині реалізовувалась активно та потужно. Розкажіть, про його найбільш значимі досягнення. Які найбільш значимі об’єкти можете виділити?

-Херсонська область разом з Житомирською посідає перше місце по виконанню програми Президента України “Велике будівництво”. Ми реалізували 6 стадіонів, один з яких я б хотів особливо виділити – це “Кристал”, тренувальне поле, яке дає можливість приймати Кубкові матчі. Це гарне тренувальне поле, яке у подальшому ми плануємо, і з мером перемовини вели, і Президенту я це озвучував, щоб стадіон “Кристал” розробили до тієї перлини, де можна приймати й інші кубкові матчі, ігри збірної України.

4 об’єкти – це дитячі садочки в різних районах області. 4 школи, а 5-а у Новій Збур’ївці у цьому році завершена буде. Можна відзначити Чорнобаївську школу, у якій побував Президент.

“Велике будівництво” – це дуже гарний проект, який у цьому році доповнюється ще “Великою реконструкцією”, а це і реставрація, і культурні об’єкти, і дороги.  Ви розумієте, що будівництво – це флагман розвитку економіки. 1 грн вкладена у будівництво доріг повертає 3-5 грн у інших напрямках. 

Що ще не вдалося реалізувати у рамках програми. І чи буде її продовження? І що саме будуватиметься?

-Так, програма була продовжена, і я думаю буде продовжуватись і надалі. У цьому році вона розповсюджується так само на дороги. Якщо ми у цьому році зробимо усе заплановане, то ми відремонтуємо по усій країні майже 50% державних доріг. Люди це вже зможуть побачити. Також це стосується і місцевих доріг. По нашій області це обов’язково будівництво тих об’єктів, які ми планували добудувати – школа у Н. Збур’ївці, дитячий садочок на Сухарній, стадіони у Чорнобаївці та Таврійську. Очисні споруди у Генічеську. Новий проект – переробка твердих побутових відходів у м. Берислав. Це і аеропорт. І реконструкція Дому офіцерів. 

Не можу не запитати і про будівництво мостопереходу. Адже для херсонців – це дуже важливий об’єкт. Як справи з ним на даний час? Я так розумію, що терміни його здачі знов переносяться?

-Давайте я Вам розкажу все, як воно було! Коли приїздив Президент України, він поставив завдання зробити до 1 травня. Дивіться, завдання Президента не обговорюються, вони повинні виконуватися, але ж є певні заходи, на які навіть Президент вплинути не може. 

Якщо я або Президенти всіх країн скажуть: жінки, ви повинні народжувати за 6 місяців! Вони не народять – ми це розуміємо. І в будівництві є такі напрямки, де не можливо прискоритись. Можливо, якщо у добі буде 36 годин, чи у місяці 45 днів. Тим більше ми бачимо, яка цього року була зима. Через погодні умови ми 3-4 тижні втратили. Технагляд не давав заливати, Облгаз не переносив свої мережі, бо не дай Боже якийсь збій, і ми місто лишимо без тепла. У 17-18 градусів морозу! Це неприпустимо і ніякий мостопереход не може бути порівняний з такими незручностями для людей.

Мостопереход будується, ми отримали 300 мільйонів у минулому році, десь ми заклали з місцевого бюджету. Зараз ми ведемо роботу щодо залучення інших коштів, які необхідні для добудови, якщо не буде грошей з державного бюджету, щоб ми відкрили хоча б один проїзд. Бюрократична тяганина з отримання грошей може затягнутись, а у нас критична точка для їх отримання – це кінець квітня. Якщо їх до того моменту не буде – то буде питання щодо термінів здачі, щоб встигнути. Зараз компанії не працюють у борг, вони хочуть 100% передплати. Бо розуміють: невідомо що буде з карантинними обмеженнями, курсом валют тощо. Дуже багато факторів впливають на будівництво і це дуже суттєво. Але ми обов’язково його побудуємо! Можете не сумніватись!

І у який термін орієнтовно?

-Я думаю, що першу частину, якщо не буде ніяких технічних збоїв, то до кінця червня. На мій День народження вони повинні встигнути (посміхається – автор. примітка). Іншого виходу немає!

СКООРДИНОВАНА РОБОТА ЗАРАДИ ЛЮДЕЙ

Вперше за багато років ми спостерігаємо злагоджену роботу керівництва облдержадміністрації, облради та міськради. Зазвичай, це нагадувало героїв байки “Лебідь, Рак та Щука”. Як це вдалося? І наскільки це покращує загальний стан роботи?

-Це важливо! Ми ж розуміємо, що якщо порівнювати область з організмом людини: голова робить одне, права рука – інше, ліва рука – ще інше... То це буде не людина, а якесь посміховисько. Таке ми могли бачити і в інших регіонах. Так, зараз ми збирались і з Олександром Самойленком, і з Ігорем Колихаєвим, розмовляли. Звичайно, є різні бачення, різні політичні сили, але я й для себе, й для інших кажу: мені без різниці, яка жилетка на тобі надіта – зелена, червона чи біла. Ви хочете розвивати область? Давайте будемо розвивати! Якщо якісь політичні амбіції є, а вони направлені на велику політику, вона не розповсюджується на життя людей. Я не бачив жодної партії, яка б казала, що не хоче покращувати життя людей. Тож давайте покращувати! Давайте сідати разом та знаходити консенсус. Завжди можна домовитись! Завжди у  всьому можна домовитись. Поганий мир краще ніж будь-яка війна. Сіли, домовились, хтось десь пішов на поступки. Коли є комунікація – то все можливо!

Сергію В’ячеславовичу, а щоб хотіли сказати жителям регіону, які чекають на зміни.

-Я можу так сказати, не як держслужбовець, а як людина: скільки можна терпіти! (посміхається, - автор. примітка). А як держслужбовець хочу побажати терпіння. Я розумію, що у людей в Херсоні багато відчаю, тому що розуміють: нічого не змінюється, на них не звертають уваги, люди почувають себе покинутими. У мене задача інша, у мене інші пріоритети. Я виріс у такій же самій звичайній родині, як і у більшості людей, за мною ніхто не стоїть, і я вважаю, що працювати потрібно заради людей. Я розумію, що усім не допоможеш. Але потрібно зробити ті умови, які хоч трохи змінять їх життя на краще. Потрібно працювати для людей! І все можливо! Наприклад, просто приїхати та вислухати людину, часом ця увага – це те, що найбільше потрібно!

Спілкувалась Оксана Наумова

голова ХОДА Сергій Козир Херсонщина
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі