У Херсоні знову зростуть тарифи на воду

Херсонці, напевне, вже знають: нам знову збираються підвищити тарифи на воду, повідомляє vgoru.org

Згідно з діючим законодавством будь-яке підняття тарифів неможливе без обговорення з громадою та врахування можливих зауважень. Тому регуляторні акти обов'язково оприлюднюються “з метою одержання зауважень та пропозицій” протягом 1 місяця після публікації.


Як це відбувається на практиці? Як правило, так, щоб громадяни зрозуміли якнайменше, а тарифи підвищилися якнайбільше.


Ось приклад: 25 червня в “Херсонському віснику” з'явився аналіз впливу регуляторного акту “Про тариф на виробництво, транспортування та збут послуг з водопостачання та водовідведення, що надає МКП “Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства м. Херсона” населенню та іншим споживачам м. Херсона”. Зараз плата за водовідведення та водопостачання для населення складає 4,53 грн. за 1 кубометр (це після останнього подорожчання в серпні 2008 року), а в проекті закладено 5,66 грн. (тобто, на 25% тариф дорожчає). У статті пишеться, нібито збільшення тарифу економічно обґрунтовано.


Розібратися, чи справді обґрунтовано, без спеціальних економічних знань неможливо, отож я спробую зробити свій аналіз цього документа.


У статті сказано, що найбільший відсоток у підвищені тарифів відіграло “зростання амортизаційних відрахувань на 73,8% внаслідок проведення індексації балансової вартості основних фондів у податковому обліку та прийняття на баланс об'єктів водопостачання і водовідведення”. Не економіст – а таких споживачів більшість – навряд, чи зрозуміє, про що йдеться. Як фахівець ,стверджую: це маніпуляція й підміна економічних понять і правил, простіше – це введення громади в оману. Тому що собівартість будь-якої послуги розраховується за даними бухгалтерського обліку. Бухгалтерський і податковий облік – зовсім різні речі. Податковий облік існує для обрахування розміру податків з підприємств, наприклад, податку на прибуток (якщо підприємство прибуткове). А бухгалтерський облік показує результати господарської діяльності, до якої і відноситься собівартість. За економічними правилами “індексація балансової вартості основних фондів в податковому обліку” НЕ МАЄ жодного відношення до обрахування собівартості будь-яких послуг!


Ця очевидна неправда (і не тільки ця) змушує сумніватися в економічному обґрунтуванні росту тарифів на воду!
У статті стверджується, що зросло утримання охорони об'єктів водопостачання – аж на 69,5%! І це нібито теж вплинуло на зростання тарифу. Виникає питання: з якої причини і на якій підставі сталося таке зростання? Чи, не дай Боже, стало відомо про якісь масові терористичні заходи й через це довелося збільшити число охоронців? Чи, може, нові труби поставили, і їх треба охороняти з подвійною пильністю? Так ні ж: обладнання як було застаріле, таке й лишилося, охоронні агенції ціни на свої послуги не підвищували. Отже, нас знову вводять в оману?


Далі в статті сказано, що однією з причин зростання тарифів є зростання вартості електроенергії на 22%. Я зателефонувала до адміністрації “Херсонобленерго” і запитала, яке передбачається зростання. Відповідь була – 10,5%.


І таких підозрілих місць у економічному обґрунтуванні підвищення тарифів дуже багато.
От, наприклад, у статті наводяться дані про планове зниження реалізації води на 3,3% і водовідведення на 4,2%. Нібито у зв'язку з кризою народ став менше води споживати і підприємства менше води використовувати, тому обсяг реалізації води зменшується. Але у статті немає даних про скорочення штату управлінців у зв'язку зі зменшенням реалізації води. А це означає, що витрати на їх утримання збільшують тариф для населення за 1 кубометр води. Тобто, ми з вами використовуємо води з крана менше, а платимо за неї більше. До речі, одна з причин зменшення реалізації водопровідної води – її низька якість.

Не секрет, що давним-і давно воду з крана не можна пити. І якщо в розвинених країнах відслідковують рівень продажу бутльованої води і при збільшені її реалізації покращують якість водопровідної, то в Херсоні деякі працівники МКП самі мають приватний бізнес з продажу питної води. Звісно, вони не зацікавлені боротися за якість води в крані, бо втратять прибутки.


Така “економічна обґрунтованість” підвищення тарифів у мене особисто викликає великий сумнів. Більше це скидається на терор проти своєї громади і неприхований намір водопостачальників перекласти на наші плечі своє небажання чи нездатність до управління. Куди простіше потримати місто 3 дні без води і отримати згоду на будь -яке підвищення тарифу! Отож існуючу проблему не вирішити підвищенням тарифів.


Ми маємо сказати своє “ні” владі і МКП. Вода – це дуже важлива річ у нашому житті, і вона має бути якісною і прозорою, як і стосунки між нами – громадою та владою і підпорядкованими їй міськими комунальними підприємствами!


Пропозиції та зауваження на даний регуляторний акт приймаються за адресою МКП: Херсон, пл. Ю.Тутушкіна, 9, т. 49-23-31 (планово-економічний відділ). Нагадаємо, термін прийняття зауважень та пропозицій спливає 25 липня. Не пропустіть можливість сказати своє слово.


У будь-якому випадку перед тим, як тариф підняти, влада обов'язково мусить провести громадські слухання, де мешканці Херсона зможуть висловити власну думку й проголосувати. А рішення громадських слухань обов'язкове для виконання владою. Згідно з процедурою, оголошення про проведення громадських слухань мусить бути опубліковане в ЗМІ мінімум за два тижні до дати проведення. Тому закликаю усіх небайдужих херсонців уважно читати херсонські газети, прийти на слухання і висловити власну думку з приводу підвищення тарифів

Автор
(0 оценок)
Изложение
(0 оценок)
Актуальность
(0 оценок)