• Головна
  • Херсонка на «Фунтику» о третій ранку подивилась роботу комунального підприємства
17:50, 18 січня 2017 р.

Херсонка на «Фунтику» о третій ранку подивилась роботу комунального підприємства

Про КП «Дорожник», яке опікується утриманням у належному стані проїжджих шляхів у Херсоні, згадують, як правило, у грудні і забувають у березні. Але протягом чотирьох місяців у середовищі журналістів та громадських діячів, депутатів та фінансових аналітиків точаться запеклі суперечки, чи гідно прибираються дороги міста, чи раціонально використовується піскова суміш комунальним підприємством. Особливо запеклими суперечки стали протягом останніх двох років, коли містяни і гості Херсона в зимовий період спостерігали справжній сніговий колапс на дорогах міста.

З 1 грудня 2016 року КП «Дорожник» очолив новий начальник – Валентин Чесноков. Його призначення супроводжувалось численними обговореннями, зокрема подробиць діяльності колишнього очільника підприємства Сергія Герасимюка.

Із перших днів роботи пан Чесноков оголосив про свою відкритість і роботу на благо міста, пообіцяв зробити все можливе, аби снігові замети не стали черговою катастрофою для Херсона.

Однак, містяни під час складних погодних умов, активна фаза яких прийшлась на 6–13 січня, помічали як активну роботу КП «Дорожник», так і численні незручності для пішоходів та автомобілістів.

Валентин Чесноков неодноразово запрошував журналістів та всіх охочих проїхатись на «Фунтику» чи «Кузі» (так лагідно називають дві снігоприбиральні машини, які заразом обробляють дороги міста пісковою сумішшю) і подивитись роботу підприємства. Однак, згодились далеко не всі, а конструктивної критики в суперечках явно не вистачало з обох боків.

Мені довго не ставало часу, аби разом із робітниками комунального підприємства здійснити подорож містом. Щоправда, від самого початку не сильно і хотілось, але згодом я зрозуміла, що емоціям треба дати раду і принаймні спробувати відчути себе у шкурі КП «Дорожник». Також важливим є висвітлення проблеми з усіх боків: і з боку власної думки, і зсередини підприємства.

18 січня о 3:00 ми виїхали разом із Валентином Чесноковим до КП «Дорожник», де мені дали обрати будь-яку машину, яка за командою диспетчера мала підготувати певну ділянку міста до прийдешнього дня.

Звісно, мені до ока припав новенький «Фунтик» - дорожня машина, придбана наприкінці грудня 2016 року.

Ми виїхали до центру міста, де вправний водій милої на прізвисько і грізної за виглядом машини доволі швидко (всього приблизно за 40 хвилин) обробив ділянки пісковою сумішшю. Окрім «Фунтика» вулицями міста також курсували два ЗІЛи.

Отже, пропоную ряд тих претензій, які я та інші городяни висували КП «Дорожник» і їхнє роз’яснення, яке я отримала від працівників підприємства та побачила сама.

Незважаючи на запевнення певних ЗМІ, зокрема офіційного сайту Херсонської міської ради, про успішну боротьбу із негодою, під час снігопадів на вулицях міста було дуже багато небезпечних ділянок, сніг прибирався на бордюри, де перешкоджав переходу доріг.

КП «Дорожник», в першу чергу, розчищав центральні проїжджі частини вулиці. Машини, які знаходяться в комунальному підприємстві, облаштовані таким чином, що прибирають сніг з проїжджої частини обабіч дороги, де про його прибирання вже мають піклуватись інші комунальні служби міста. Прибирати вузькі вулиці, яких у Херсоні чимало, техніка КП «Дорожник» фізично нездатна – вона надто габаритна. Саме тому створився колапс, який не було гідним чином висвітлено у ЗМІ із наданням пояснень.

Після перепаду температур на дорогах міста утворилась небезпечна для взуття і автівок снігова суміш, боротьби з якою містяни також не спостерігали.

Так, техніка КП «Дорожник» далека від європейських стандартів. Та і закупівля європейської техніки високого рівня для українських доріг дуже часто неефективна. В результаті, комунальне підприємство працює із тим, що має, за можливістю вдосконалюючи, здійснюючи ремонт та розробляючи оптимальні маршрути. Також для прибирання снігу, який встигли утрамбувати автівки, використовувалась суміш, що сприяє його пом’якшенню – саме таким він придатний для прибирання. Зважаючи на нестачу техніки та великі обсяги роботи, прибрати вчасно всі проїжджі шляхи міста було просто неможливим.

Також я зауважила на кілька аспектів розчищення доріг:

1. Під час переходу розчищеної дороги можна побачити дві «колії» (їх навіть видно на фото). Пішоходам та автомобілістам незручно: пішоходи можуть підслизнутись, а водій мимоволі «привітати» іншу автівку. Очільник КП «Дорожник» пояснив, що це, знову ж таки, особливості роботи техніки: саме так ковш прибирає сніг.

Під час нашої подорожі із «Фунтиком» я побачила, що всі «колії» водій посипав пісковою сумішшю. Отже, ситуація більш-менш налагодилась.

2. Під час танення снігу дороги буквально були затоплені – місцями навіть по литку. Валентин Чесноков також пояснив, що прибирати талий сніг наразі можуть лише дві габаритні машини, тому виконати всі роботи не встигали. До того ж, існує проблема з каналізаційними стоками в місті.

До речі, я пообіцяла, що допоможу КП «Дорожник» на громадських засадах дослідити проблеми влаштування ливньової каналізації в місті та віднайти шляхи вирішення цих проблем.

Наприкінці нашої подорожі ми багато говорили про аспекти планування витрат бюджетних коштів комунального підприємства, про надання об’єктивної інформації.

Валентин Чесноков розповів про плани КП «Дорожник» на 2017-й рік та проблеми під час планування бюджету. Я зазначила, що інформація у ЗМІ про прибирання вулиць має подаватись не лише з позитивного боку «ми все прибрали»: мають також висвітлюватись об’єктивні проблеми, які не дозволяють прибрати всі дороги міста та утримувати їх у належному стані.

Саме за такого балансу містяни будуть розуміти, що саме відбувається і чому певні ділянки не розчищаються: це не бездіяльність підприємства, а обмеженість його ресурсів, які поповнити за один місяць неможливо, а протягом попередніх років це не виконувалось. Свідомо чи не свідомо – вирішувати компетентним органам.

Валентин Чесноков запросив усіх бажаючих перевірити, як саме працює КП «Дорожник». Для цього необхідно зв’язатись із директором КП і бути готовим виїхати о 3:00.

Від себе я побажала Валентину Чеснокову і всім робітникам його підприємства сил і наснаги в нелегкій роботі, запропонувала допомогу у висвітленні інформації та зазначила, що містяни будуть задоволені тоді, коли інформація буде висвітлюватись з усіх боків – як позитивних, так і негативних. Саме тоді і міська влада буде реагувати на потреби КП «Дорожник» гідним чином, допомагаючи підприємству розвиватись.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Херсон #КП #"Дорожник" #Чесноков
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...